Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18: 18.8.2018

~Minggu 5~

Setelah penat lelah 3 tahun seorang pegawai kadet, mereka akan ditauliahkan sebagai seorang Pegawai Muda...
Kali ni aku nak cerita pasal pentauliahan aku sepanjang 2 minggu dan bergelar pegawai kadet..
2 minggu pentauliahan di USM bukan sesuatu yang mudah..Bak kata skuad aku yang lain..Nak tauliah pun susah..
Memang la..Nak capai sesuatu bukan mudah..
2 minggu di bawah langit USM yang kadang kala tiada awan..amat mencabar diri kami walaupun sudah biasa berada di bawah terik matahari..
Tapi kali ni betul-betul mencabat..Aku duduk di barisan hadapan sekali...
Mendengar rakan-rakan jatuh pengsan di belakang amat menduga moral kami..
Ya..yang terbaik harus diberikan untuk pentauliahan ini kerana nama kami membawa nama UPM dan kawad ini akan dipertontonkan dihadapan DYMM Rja Muda Perlis dan Naib Canselor UPM dan universiti-universiti lain...
Tanggal 18.8.2018 tarikh yang dipilih oleh ramai pasangan sebagai tarikh perkahwinan tetapi bagi kami tarikh ini membawa 1001 kenangan dan inilah kemuncak penat lelah kami sepanjang 3 tahun bergelar pegawai kadet.
Tarikh ini tidak akan aku lupa sampai bila-bila...
Alhamdulillah...Kini aku bergelar....
Lt Muda Nur Fatin Asyilah binti Abdul Rahim...

No comments:

Post a Comment