Friday, November 2, 2018

Ms Ragaman

~Minggu 8~

Kali ni aku nak cerita perkara paling penting dalam hidup iaitu MAKAN.
Aku bukanlah seorang yang memilih dan cerewet sangat pasal makanan. Tapi, bila angin kus kus datang dan mood mula melayang menandakan bendera merah semakin hampir. Apa yang aku cari ialah makanan western.
Aku dapat je makan spagethi ke, chicken chop ke, mushroom soup ke... menari yak yak yong aku..
Aku ni lidah kampung je tapi bila angin kus kus datang mulalah tukar lidah orang putih..
Haihh la lidah..
Tu bab makan..Bab air pulak..
Tak lengkap hari aku kalau tak kena teh ais. Sampaikan gerai makan di KOSASS tu dah tau dah aku akan order air apa.
Ada cerita sebenarnya pasal teh ais ni.
Nak dijadikan cerita, ayah aku mengurat mak aku dengan teh ais la..hahahahha
Ayah aku tiap hari belikan teh ais ikat tepi untuk mak aku waktu kerja sama-sama dulu..
sampai ikat tepi tu jadi ikatan yang sah..
Hahahahahhaha..
Aku pun nak orang mengurat aku nanti dengan teh ais la..hahahahaha...takde la gurau je..
Jadi, siapa dah baca post ni boleh la belanja teh ais dan spagethi..
Dialu-alukan dan didahului dengan ucapan terima kasih....
Hahahahaahha...
Macam-macam ragam kan..
Nasib kau la Ms Ragaman...

No comments:

Post a Comment